کاروم ام وی ام x55 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب ام وی ام x55 + [ویدئو] - کاروم

ام وی ام x55 که از سال ۱۳۹۸ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد، علی‌رغم تمام شایستگی‌ها در ابتدا چندان مورد اقبال بازار قرار نگرفت. اما توقف تولید رقبای هم خانواده‌ای مثل تیگو ۵ و ام وی ام X33 از یک طرف و عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو یعنی ام وی ام x55 پرو ورق را برگرداند و حالا ایکس ۵۵ یکی از محصولات محبوب مدیران خودرو است.

به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام x55 آمده‌ایم تا نقاط قوت و ضعف این کراس‌اوور کامپکت را دقیق‌تر بشناسیم. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم در نهایت ام وی ام x55 بخریم یا نه.

 

خودرو mvm x55 چه مزایایی دارد؟

در ابتدا نگاهی به مزایای ام وی ام x55 خواهیم داشت تا ببینیم چه نکاتی خرید این محصول مدیران خودرو را توجیه‌پذیر می‌کنند.

 

مزیت اول: ظاهر جذاب و اسپرت

ام وی ام x55 ظاهر قابل قبولی دارد و به لطف المان‌هایی مثل خطوط عضلانی کاپوت و گلگیرها، گرافیک جالب چراغ‌های عقب و طرح جذاب رینگ‌ها، باب میل خریداران جوان است. بنابراین بحث طراحی ظاهری را می‌توانیم جزو مزایای ام وی ام x55 محسوب کنیم.

 

معرفی ام وی ام x55

 

مزیت دوم: ابعاد مناسب برای استفاده‌های روزمره

چند سالی است که خیابان‌ها به تسخیر خودروهای کراس‌اوور درآمده‌اند و بسیاری از افراد، این خودروها را به صورت روزمره استفاده می‌کنند. در این شرایط و با توجه به ترافیک روزافزون شهرها، ابعاد بزرگ کراس‌اوورها می‌تواند چالش برانگیز باشد.

اما خوش‌بختانه ام وی ام x55 علی‌رغم کراس‌اوور بودن، این مشکل را ندارد و به لطف ابعاد جمع و جور خود می‌تواند به راحتی در شهر مورد استفاده قرار بگیرد. در مقام مقایسه جالب است بدانید که این خودرو با طول حدود ۴ متر و ۳۲ سانتی‌متری خود، حدود ۱۸ سانتی‌متر از پژو پارس کوتاه‌تر است. 

 

مزیت سوم: آپشن‌های قابل قبول

ام وی ام x55 در فول‌ترین نسخه (x55 پرو تیپ IE) از آپشن‌هایی مثل کی‌لس استارتر، سانروف، کروز کنترل، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، مالتی مدیا با مانیتور ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی، کول‌باکس، صندلی برقی راننده، نورپردازی داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، درایو مد دوحالته، ترمز پارک برقی با اتوهلد، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در شیب، ۶ ایربگ و… برخوردار است.

با این وجود، بایستی ام وی ام x55 را خودرویی پرآپشن در رده قیمتی خود محسوب کنیم.

 

مزیت چهارم: توانایی‌های حرکتی مناسب

ام وی ام x55 از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو بهره می‌برد که در نسخه معمولی به یک گیربگس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) متصل است و در نسخه پرو نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌کند.

 

موتور ام وی ام x55

 

خوش‌بختانه پیشرانه مذکور با هر دو گیربکس هماهنگی بسیار خوبی دارد و به خوبی از پس وزن کم‌تر از ۱٫۵ تُنی ام وی ام x55 برمی‌آید. بنابراین توانایی‌های حرکتی مناسب هم جزو مزایای ام وی ام x55 خواهد بود.

 

مزیت پنجم: خدمات پس از فروش گسترده

شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشورمان شناخته می‌شود و شبکه نمایندگی‌های گسترده‌ای در سراسر ایران دارد. از این‌رو خیال مالکین ام وی ام x55 از بابت در دسترس بودن خدمات پس از فروش در همه نقاط کشور راحت خواهد بود.

ضمن این‌که تشابه فنی ام وی ام x55 با بسیاری دیگر از محصولات مدیران خودرو، بحث تأمین قطعات فنی را بسیار راحت‌تر کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

معایب ام وی ام x55 چیست؟

حالا وقت آن است که نگاهی هم به معایب ام وی ام x55 و نقاط ضعف آن داشته باشیم.

 

عیب اول: صندوق بار کوچک

هرچند طول نسبتاً کوتاه ام وی ام x55 باعث راحتی استفاده از این خودرو در شهر شده اما روی دیگر سکه این مسئله، کوچک بودن صندوق بار این کراس‌اوور است. در حالی که بسیاری از خودروهای این کلاس صندوق بارهایی با حجم بیش از ۵۰۰ لیتر دارند، صندوق بار ۳۷۰ لیتری را می‌توانیم یکی از معایب ام وی ام x55 بدانیم.

 

معایب mvm x55

 

عیب دوم: گیربکس دوکلاچه پراستهلاک

نسخه‌های معمولی ام وی ام x55 از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه بهره می‌برند. این گیربکس تعویض دنده‌های سریعی دارد اما به دلیل این‌که از نوع دوکلاچه خشک (Dry) است، سازگاری چندانی با سبک رانندگی ما ایرانی‌ها ندارد و در ترافیک خیلی زود داغ می‌کند.

نحوه رفتار این گیربکس را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین مشکلات mvm x55 محسوب کنیم.

 

عیب سوم: خشکی نسبی سیستم تعلیق

یکی دیگر از معایب ام وی ام x55 خشکی نسبی سیستم تعلیق و کوبش‌هایی است که گاه و بیگاه از سطح مسیر به کابین منتقل می‌شود.

دلیل این موضوع را می‌توانیم در ساختار سیستم تعلیق این خودرو جست‌وجو کنیم. چراکه شرکت مادر (چری) برخلاف برخی محصولات دیگرش مثل تیگو ۷ پرو، در ام وی ام x55 از تعلیق عقب مالتی لینک استفاده نکرده و به گزینه ارزان‌تر میله پیچشی (Torsion Beam) بسنده کرده است.

 

عیب چهارم: طراحی داخلی غیر ارگونومیک و نه چندان زیبا

به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام x55 باید به سبک طراحی داخلی این خودرو اشاره کنیم. داشبورد ام وی ام x55 با وجود طرح کاملاً غیرمتقارن دریچه‌های تهویه، سبکی متفاوت دارد اما چندان جذاب و عامه‌پسند نیست.

در ضمن از نظر ارگونومی هم می‌توانیم ایراداتی مثل محل قرارگیری مانیتور و وضوح آن یا نحوه جانمایی دکمه استارت را به داشبورد ام وی ام x55 پرو وارد کنیم.

 

کابین ام وی ام x55

 

به همین دلایل، چری تصمیم گرفت در نسخه فیس‌لیفت (x55 پرو) این داشبورد را به صورت کامل کنار بگذارد و از داشبوردی مشابه با تیگو ۷ پرو استفاده کند.

 

مزایا و معایب ام وی ام x55 پرو چیست؟

در خصوص مزایا و معایب ام وی ام x55 پرو باید بگوییم که چری هوشمندانه عمل کرده و در این نسخه نسبت به نسخه معمولی به میزان قابل‌توجهی مزایا را تقویت و معایب را کم‌رنگ کرده است.

ام وی ام x55 پرو از نظر ظاهری به‌روزتر شده است و آپشن‌های بیش‌تری هم نسبت به نسخه معمولی دارد. این به معنی تقویت مزایای ام وی ام x55 در این نسخه است.

 

ام وی ام x55 پرو

 

ضمن این‌که با جایگزینی گیربکس دوکلاچه نسخه معمولی با یک نمونه CVT و بهره‌گیری از داشبورد تیگو ۷ پرو، دو مورد از معایب ام وی ام x55 معمولی دیگر در نسخه پرو وجود ندارند.

بنابراین لیست مزایای نسخه پرو کاملاً مشابه با نسخه معمولی خواهد بود اما معایب ام وی ام x55 پرو صرفاً شامل دو مورد صندوق بار کوچک و خشکی نسبی سیستم تعلیق می‌شود.

برای آشنایی بیش‌تر با معایب ام وی ام x55 پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را تماشا کنید:

 

بالأخره ام وی ام x55 بخریم یا نه؟

لیست مزایا و معایب ام وی ام x55 را باهم دیدیم و حالا وقت آن است که در خصوص ارزش خرید نهایی این خودرو صحبت کنیم.

اگر نسخه معمولی ام وی ام x55 را ملاک در نظر بگیریم، به دلایلی مثل عرضه محدود و دردسر نسبتاً زیاد مجموعه گیربکس، نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای آن قائل شویم. اما در خصوص ام وی ام x55 پرو اوضاع متفاوت است و این نسخه به دلیل استهلاک پایین، ظاهر نسبتاً به‌روز، آپشن‌های کامل در رده قیمتی خود و کابین زیبا، ارزش خرید بالایی دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک کراس‌اوور جمع‌وجور هستید که در عین مدرن و جوان‌پسند بودن، قیمت چندان وحشتناکی هم نداشته باشد؛ از خرید ام وی ام x55 پرو پشیمان نخواهید شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : معرفی خودرو تاريخ : 17 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها