کاروم بررسی هایما s7 پلاس | مشخصات فنی و مزایا و معایب - کاروم

هایما S7 پلاس یکی از این کراس اوورهای نسبتا معروف ایران خودرو به حساب می‌آید و طرفدارانی در جمع مشتریان سنتی بازار ایران پیدا کرده است. در این مقاله با هم نگاهی به مشخصات هایما اس ۷ پلاس انداخته و این خودرو را به طور کامل از جنبه‌های گوناگون همچون مشخصات فنی، امکانات، قیمت، مزایا و معایب و سایر جهات بررسی خواهیم کرد؛ پس اگر تصمیم به خرید هایما s7 توربو نسخه پلاس یا آشنایی با آن دارید در ادامه همراه ما باشید.

معرفی و بررسی طراحی هایما S7 plus

زمانی که خبر توقف تولید این خودرو در به گوش می‌رسید، هایما S7 پلاس پا به میدان گذاشت تا ضمن رد شایعات نشان دهد ایران خودرو همچنان قصد دارد همکاری خود را با شرکت هایما ادامه دهد. این خودرو از اواخر سال ۱۳۹۹ به عنوان یک مدل اصلاح شده معرفی شد و به استثنای برخی تغییرات اندک ظاهری و اضافه شدن آینه‌های جانبی جدید با قابلیت بسته شدن کامل، تحول ظاهری چشمگیری در آن جلب توجه نمی‌کرد.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با ۱۰۰% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

طراحی هایما S7 plus

درون کابین نیز از تریم مشکی با تزییناتی کرومی و دوخت قرمز استفاده شده و در قسمت میانی داشبورد به جای دکمه‌های فیزیکی یک پنل کنترل‌گر لمسی جهت انجام تنظیمات سیستم‌های تهویه به چشم می‌خورد. نمایشگر لمسی مالتی مدیا نیز کمی بزرگتر شده تا حس و حالی مدرن‌تر برای نمای داخل هایما اس ۷ پلاس به ارمغان بیاورد. کیفیت متریال داخلی این کراس اوور جمع‌وجور تقریبا مناسب است و می‌تواند رضایت نسبی مشتریان را در پی داشته باشد.

نمای داخل هایما S7 پلاس

با وجود تمام تعریف و تمجیدها، باید این مورد را پذیرفت که نوع طراحی بیرونی و نمای داخل هایما اس ۷ پلاس به ویژه در مقایسه با محصولات جدیدی همچون هایما ۸S و دیگر کراس اوورهای امروزی چینی که از سوی سایر رقبا به بازار کشور عرضه شده‌اند، چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد و نمی‌تواند همچون محصولات جدید در کاربران و تماشاچیان شور و شعف ایجاد کند.

مشخصات فنی هایما S7 پلاس و تجربه رانندگی

هایما اس ۷ پلاس در بخش فنی خود تحول خاصی را تجربه نکرده است و همان موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۶ دنده اتوماتیک برای این خودرو تامین نیرو خواهند کرد. شتاب صفر تا صد هایما اس۷ پلاس به طور رسمی از سوی ایران خودرو اعلام نشده است ولی ما در تست غیررسمی شتاب این خودرو را چه چیزی نزدیک به ۱۰٫۵ ثانیه برآورد کردیم که با توجه به وزن ۱۵۴۵ کیلوگرمی این ماشین شاسی بلند چینی، می‌تواند قابل قبول باشد. طبق اعلام رسمی شرکت سازنده شما می‌توانید با هایما اس ۷ پلاس تا حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید و به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۳۴ لیتر سوخت نیاز خواهید داشت. سایر جزئیات پیرامون مشخصات فنی هایما S7 پلاس در جدول زیر گردآوری شده است.

نام خودرو

 هایما S7 پلاس

نوع موتور

چهار سیلندر خطی– ۱۶ سوپاپ – توربوشارژ

حجم موتور (CC)

۱۷۹۵

حداکثر قدرت

۱۷۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور

حداکثر گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور

جعبه دنده

شش دنده اتومات ۶AT

انتقال قدرت

محور جلو

شتاب ۰-۱۰۰

 ۱۰٫۵ ثانیه

بیشترین سرعت

۱۷۰ Km/h

مصرف ترکیبی

 ۸٫۳۴ L/100km

ظرفیت باک

۶۱ لیتر

سیستم تعلیق

جلو مک‌فرسون – عقب مولتی لینک

ترمز

جلو دیسکی (خنک شونده) – عقب دیسکی

ابعاد  (mm)

۴۴۹۸*۱۸۳۰*۱۷۳۰

وزن (KG)

۱۵۴۵

گنجایش صندوق

۴۰۰ Lit

پیرامون تجربه رانندگی با هایما S7 پلاس باید به عرض برسانیم که گرچه راننده این خودرو از موقعیت مناسبی جهت تسلط بر مسیر برخوردار است، اما به هر حال میدان دید قسمت عقب تا حدودی کم است و وجود برخی نقاط کور در اطراف ستون سی باعث می‌شود راننده جانب احتیاط بیشتری را در پیش گیرد. موردی که نیاز به آپشنی چون شبیه ساز ۳۶۰ درجه را بیش از پیش به رخ می‌کشد.

نمای عقب هایما S7 plus

از دیدگاه کارشناسی خودرو مسئله لگ توربو و وقفه پدال گاز در خودروهای توربوشارژ تا حدودی وجود دارد که در اینجا نیز این قضیه احساس می‌شود. با این حال میزان لگ توربو چندان آزاردهنده نیست و لذت رانندگی را چندان کاهش نمی‌دهد. ضمن آنکه گیربکس و پیشرانه نیز تا حد امکان با یکدیگر هماهنگی دارند و می‌توانند بنابر خواست راننده و برحسب میزان فشار بر پدال گاز، دنده مورد نظر را انتخاب و گشتاور متناسب را به سر چرخ انتقال دهند. سواری هایما S7 پلاس نسبت به دیگر کراس اوورهای هم‌رده تا حدودی نرم‌تر است و تقریبا می‌توان آن را رضایت‌بخش دانست.

در مورد هندلینگ و پایداری این خودرو در پیچ‌ها هم باید اظهار داشت در حالت عادی مشکل خاصی وجود ندارد اما در سرعت‌های بالا با توجه به ارتفاع زیاد خودرو، احتمال بروز حرکت گهواره‌ای می‌رود. البته حضور سیستم کنترل کشش و پایداری هندلینگ و تعادل بهتر به ویژه در مسیرهای لغزنده را نصیب کاربر کرده و از انحراف خودرو تا حد امکان جلوگیری به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

آپشن های هایما S7 پلاس

نگاهی به فهرست آپشن های هایما اس ۷ پلاس نشان می‌دهد که ما در اینجا با یک کراس اوور نسبتا خوش امکانات طرف هستیم. مواردی نظیر: سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، چهار کیسه هوا، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف از جمله شاخص‌ترین تجهیزات به‌کاررفته در این شاسی بلند چینی به حساب می‌آیند. لیست کامل امکانات رفاهی و ایمنی هایما اس ۷ پلاس در ادامه به اطلاع می‌رسد.

آپشن های هایما S7 پلاس

کروز کنترل، چهار كيسه هواي راننده و سرنشين جلو و جانبی، سيستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سيستم كنترل پايداری و کشش (هرزگردی)، دوربين ۳۶۰ درجه، حسگر پارک عقب، فرمان برقی با كليدهای كنترل، تهویه مطبوع اتوماتيک، نمايشگر مالتی مدیا لمسي ۸ اينچی، پنل کنترل لمسی ۸ اينچی، بلوتوث، قابلیت ميرورلينک، درگاه USB، مه شکن‌های جلو و عقب، دیلایت، اتولایت، سنسور باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمكن، روكش چرم و پارچه صندلی‌ها، پایش باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۷ اينچ آلومينيومی، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت حالت، گرمكن صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون نیاز به كليد، سانروف برقی و…

بیشتر بخوانید:

کلام پایانی

به عنوان جمع‌بندی این بحث باید اذعان کرد که هایما S7 PLUS علاوه بر این‌که امکانات تقریبا متنوعی دارد، سواری نسبتا نرم با توان فنی متقاعدکننده ارائه می‌دهد. می‌شود گفت از لحاظ فنی و حتی سطح امکانات با مدل‌های هم‌رده جدید موجود در بازار تفاوت چندانی ندارد. در باب مزایای هایما اس ۷ پلاس می‌توان به کیفیت مناسب کابین، امکانات متعارف، عملکرد فنی مناسب، خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو و بازار خریدوفروش نسبتا خوش‌رونق اشاره کرد. همراهان عزیز می‌توانند برای خرید خودروی مورد نظر خود در صورت نداشتن بودجه کافی، از خدمت فروش اقساطی ایران خودرو شرکت همراه مکانیک بهره مند شوند.

هایما اس 7 پلاس اما نکته مهم در این بین که به بحث معایب هایما اس ۷ پلاس مربوط می‌شود، طراحی کاملا قدیمی این محصول است که به حوالی سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. چیزی حدود ۱۰ سال پیش که در این بین حداقل دو نسل جدید از خودروهای هم‌رده عرضه شدند اما کماکان این خودرو با همان شمایل قدیمی و با زبان طراحی از مد افتاده تولید می‌شود. با توجه به قیمت هایما اس۷ نسخه پلاس انتظار طراحی جدیدتری برای این مدل میرفت. به خصوص که با توجه به ورود نسخه های جدید رقبا به بازار ایران تِرند طراحی خودروهای کراس‌اوور در این رده قیمتی کاملا به روز شده است. به عنوان مثال برادر این خودرو یعنی هایما ۸S طراحی امروزی و مهیج‌تری ارائه می‌دهد، به نحوی که اکثر مشتریان را به وجد خواهد آورد و آدرنالین را در خون آنها تزریق خواهد کرد.

همچنین رقیبانی مثل لاماری ایما یا دیگنیتی پرایم از لحاظ طراحی وضعیتی مشابه هایما ۸ اس دارند و شمایلی کاملا امروزی ارایه می‌دهند. بنابراین با توجه به فرم ظاهر قدیمی هایما اس ۷ پلاس، یا باید با قیمت رقابتی‌تر در بازار عرضه شود که همچنان مشتریان را مجاب به خرید خود کند، یا باید کم‌کم به فکر بازنشستگی و اعطای جایگاه خود به جوان‌ترهایی مثل هایما ۸ اس بیفتد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,040 views بار دسته بندی : معرفی خودرو تاريخ : 22 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها