کاروم پژو 207 پاناروما؛ بررسی مشخصات فنی و آپشن ها - کاروم

پژو ۲۰۷ پاناروما یکی از اعضای جدید خانواده پژو ۲۰۷ ایران خودرو محسوب می‌شود که به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز شده و لذت رانندگی بیشتری برای کاربران این هاچبک فرانسوی به وجود می‌آورد. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ۲۰۷ پاناروما، آپشن‌ها، مزایا و معایب و کلیه خصوصیات این محصول پرداخته‌ایم. اگر تصمیم به خرید پژو ۲۰۷ نسخه پاناروما دارید، در ادامه همراه ما باشید.

معرفی پژو ۲۰۷ پاناروما و بررسی طراحی

شرکت ایران خودرو در سال ۹۹ تصمیم گرفت سقف فلزی برخی مدل‌های پژو ۲۰۷ را با یک نمونه شیشه‌ای ثابت تعویض کند تا بدین ترتیب لذت رانندگی با این خودرو ارتقا پیدا کرده و حس حضور در یک محصول مدرن‌تر به مشتری انتقال یابد. اینجا بود که پژو ۲۰۷ پاناروما به مرحله تولید رسید و از آن به بعد مشتریان ایران خودرو با عضو جدیدی از این خانواده روبه‌رو شدند. به‌جز اضافه شدن سقف شیشه ای، پژو ۲۰۷ مذکور تفاوت ظاهری و فنی خاصی با مدل‌های سقف فلزی ندارد و همان فرم همیشگی و نسبتا قدیمی را به نمایش می‌گذارد. درون کابین نیز تحول خاصی مشاهده نمی‌شود و همان طراحی داخلی قبل را در اینجا نیز می‌توان دید.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با ۱۰۰% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

پژو 207 پاناروما

مشخصات فنی ۲۰۷ پاناروما

هرچند قیمت پژو ۲۰۷ در نسخه پاناروما کمی گران تر از نسخه عادی است اما، در بحث مشخصات فنی ۲۰۷ پاناروما تغییر و تحول چشمگیری دیده نمی‌شود. موتور TU5 به حجم ۱.۶ لیتر قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن ‌متر گشتاور است. پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک از سوی ایران خودرو به تولید رسیده است. میانگین مصرف سوخت نمونه دستی برابر ۶.۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد رسمی آن معادل ۱۱.۶ ثانیه اعلام شده است. این ارقام برای نمونه اتوماتیک پژو ۲۰۷ پاناروما به ترتیب برابر با ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۱۲.۶ ثانیه به طور رسمی ارزیابی شده است. حداکثر سرعت هر دو نمونه از پژو ۲۰۷ پانوراما نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. جدول زیر جزئیات فنی هر دو نمونه از پژو ۲۰۷ مجهز به سقف شیشه ای را به اطلاع شما می‌رساند.

مدل خودرو پژو ۲۰۷ پاناروما دنده‌ای پژو ۲۰۷ پاناروما اتوماتیک
نوع موتور چهارسیلندر-۱۶سوپاپ- تنفس طبیعی-۱٫۶ لیتری  چهارسیلندر-۱۶سوپاپ- تنفس طبیعی-۱٫۶ لیتری
توان موتور (اسب بخار) ۱۰۵  ۱۰۵
گشتاور ۱۴۲ ۱۴۲
گیربکس پنج دنده دستی چهار سرعته اتوماتیک
شتاب ۰-۱۰۰ رسمی (ثانیه) ۱۱٫۶ ۱۲٫۶
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100km) ۶٫۶ ۷٫۱
بیشترین سرعت (km/h) ۱۹۰ ۱۹۰
حجم صندوق (لیتر) ۲۴۵ ۲۴۵
ظرفیت باک (لیتر) ۵۰ ۵۰
وزن (کیلوگرم) ۱۰۸۷ ۱۱۱۸

در مورد تجربه سواری با پژو ۲۰۷ می‌توان گفت که سواری تقریبا نرم را با این خودرو تجربه خواهید کرد. کابین ۲۰۷ پاناروما عایق‌بندی مناسبی داشته و نسبت به دیگر محصولات هم‌رده داخلی سروصدای کمتری درون آن احساس می‌شود که درنتیجه حس لذت بخشی را با آن تجربه خواهید کرد. ضمن آنکه میزان شتاب و چابکی این هاچبک خانوادگی نسبتا هیجان‌انگیز و قابل قبول است؛ به‌ویژه در نسخه مجهز به گیربکس دستی این مورد بیشتر می‌تواند شما را راضی کند.

البته با توجه به تغییرات نرم‌افزاری جهت تطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۵، شاید در ابتدای حرکت کمی وقفه بین اعمال فشار روی پدال گاز و دریافت پاسخ از سمت موتور را احساس کنید، اما به غیر از این مورد می‌توان گفت که سواری و شتاب نسبتا هیجان‌انگیزی را با پژو ۲۰۷ احساس خواهید کرد. در مورد هماهنگی و دقت گیربکس اتوماتیک انتقادهایی وجود دارد ولی با این حال در شرایط عادی می‌توان گفت که گیربکس وظیفه خود را تقریبا به طرز مناسب انجام می‌دهد.

نمای عقب پژو 207 سقف شیشه ای

آپشن های پژو ۲۰۷ پاناروما

شرکت ایران خودرو آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، فرمان برقی، ترمز عقب دیسکی و رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی را به صورت آپشنال برای ۲۰۷ پاناروما دنده ای در نظر گرفته است. اما نسخه اتوماتیک این خودرو کروز کنترل را به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های ارائه می‌دهد. به غیر از این موارد سایر امکانات شامل: ترمز ضد قفل ABS و EBD، دو کیسه هوای جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلیدهای کنترل روی فرمان، سامانه مالتی مدیا با نمایشگر، دیلایت، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم دستی صندلی‌های جلو در چهار جهت و…، به صورت آپشن های پیش‌فرض در کلیه نسخه‌های پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای حضور دارند. اگر بودجه کافی برای خرید ۲۰۷ ندارید، از طرح خرید اقساطی پژو ۲۰۷ شرکت همراه مکانیک استفاه کنید و بدون ضامن و با اقساط بلند مدت خودروی مورد پسند خودتان را خریداری کنید.

نمای داخل 207

کلام پایانی

در انتهای مقاله بررسی پژو ۲۰۷ پاناروما بهتر است به صورت کلی به مزایا و معایب این خودرو نیز اشاره‌ای داشته باشیم. از جمله مزایای پژو ۲۰۷ پاناروما می‌توان به طراحی ظاهری شکیل و هیجان‌انگیز در قیاس با سایر تولیدات داخلی، امکانات تقریبا رضایت‌بخش در نسخه‌های فول آپشن، سواری نرم، چابکی مناسب، کیفیت ساخت کمی بهتر از تولیدات هم‌رده، رونق خریدوفروش بالا، قطعات و لوازم یدکی در دسترس با قیمت مناسب و…، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

در مورد معایب پژو ۲۰۷ پاناروما هم می‌توان به فضای کم صندوق عقب و صندلی‌های ردیف دوم به علاوه نبود آپشن‌هایی مثل سیستم کنترل کشش و پایداری و عدم هندلینگ کاملا اطمینان‌بخش در سرعت‌های بالا به‌ویژه هنگام عبور از مسیرهای مارپیچ و لغزنده اشاره کرد.

پژو 207 ایران خودرو

در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به نبود رقبای قدر فعلا پژو ۲۰۷ پاناروما می‌تواند به عنوان یک هاچبک خانوادگی نسبتا شکیل و زیبا با توان حرکتی مناسب در خدمت مشتریان باشد. اما باید منتظر ماند و دید که محصولات وارداتی رقیب این خودرو در چه سطح قیمتی وارد بازار می‌شوند تا آن زمان بتوان تصمیم دقیق‌تری برای خرید این محصول یا رقبای وارداتی آن گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : معرفی خودرو تاريخ : 31 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها